Followers

Wednesday, February 16, 2011

Ceo vs Doktor 8

“Hish! Jangan perasan lah! Tak ada masa saya nak peluk awak!” kata Elisya lalu melepaskan pelukan.

“Dah ni apa?”

“whatever lah!”

“Face the facts yang awak suka lah dapat peluk saya!”

“Jangan perasan lah mamat keyboard! Buang karan saya saja nak peluk awak!”

“Yalah tu” kata Farish sinis.

Di bilik mesyuarat……

Pekerja pekerja Syarikat SD & SH Corperations terpaku akan kekacakan Farish apabila Farish masuk ke dalam bilik mesyuarat tersebut. Memang tidak dinafikan bahawa Farish memang seorang yang kacak. Dia mempunyai semua pakej yang patut ada pada seorang lelaki. Di universiti di London, Farish pernah dikejar oleh sekumpulan wanita yang obsess dengannya. Mereka mengejar Farish adalah untuk mendapatkan nombor telefon Farish. Kalau mata biru dan hijau di London juga meminatinya, apatah lagi si mata coklat di Malaysia.

“Assalamualaikum. Nama saya ialah Syed Muhammad Farish Daniel Syed Hashim. Seperti kamu tahu, saya ialah CEO yang terbaru di  syarikat ini. Sepatutnya kita disertai oleh anak Syed Darwin iaitu, Syed Danish Ezwan tetapi dia ada complication sedikit, jadi saya yang mengambil tempat sebagai CEO syarikat ini. Ayah kami berdua sudah berbincang dan inilah hasil keputusan mereka. Saya harap kamu semua menerima keputusan ini dengan hati yang terbuka.Saya dan juga Syed Danish  sudah berpakat, apabila dia dah kembali ke Malaysia, dia akan mengambil jawatan COO syarikat ini manakala, saya mengambil jawatan yang saya sandang sperti sekarang.”

Pekerja syarikat SD & SH Corperations hanya mengangukkan kepala mereka tanda setuju.

“Tujuan saya memanggil kamu semua di bilik mesyuarat pada hari ini ialah untuk mengetahui isu isu perkembangan syarikat. Oh! Sebelum saya terlupa, saya ingin mengenalkan setiausaha saya iaitu, Dania Elisya. You can call her Dania.”

Farish mengarahkan Elisya masuk ke bilik tersebut.

Kalau tadi pekerja perempuan yang terkedu akan kekacakan Farish, kali ini pekerja lelaki pula yang terkedu akan kecantikan Elisya. Dan itu membuat Farish cemburu.

“Hi! Nama saya Dania Elisya!” kata Elisya sambil melemparkan senyuman ikhlas kepada semua pekerja di situ.

“Ehem! Okay move on now!” kata Farish.

“At last! Habis juga mesyuarat yang membosankan itu! Sebab ni lah aku tak nak ambil business and aku ambil medik. Hish! Boleh  mati kebosanan aku kalau duduk dalam bilik mesyuarat tu lama lama. Terbakar punggung aku!” omel Elisya.

“Buat apa tercegat kat situ lagi, Cik Dania Elisya ooi. Dah tak ada kerja lain ke?” tegur satu suara.

Siapa lagi yang akan menegur Elisya selain daripada…..

“Haila! Farish ni! Tak boleh tengok aku senang langsung.” Kata Elisya di dalam hati.

“Yes bos! Moving on.”

“Dah cepat naik atas. Saya nak awak sain kontrak.”

“La! Kene sain kontrak jugak ke?”

“Apa awak ingat ni pasar malam apa? Kerja main ambik saja. This is office Cik Elisya. Of course you need to sign the contract.”

“Okay. Fine!”

“Ek eleh! This is a office konon! Apa?! Ingat aku ni bodoh sangat ke? Nak speaking segala semata mata nak cakap yang tempat ni office?” omel Elisya perlahan namun Farish mendengar apa yang diomelkan oleh Elisya dengan jelas.

“Hah! Mengumpat lah tu. Kata moving on tapi still tercegat macam patung kat New York tu.”

“Macam tahu tahu saja yang aku mengumpat pasal dia! Haila! Memang mulut ni langsung tidak boleh pakai! Bukan nak tolong tuan tapi menyusahkan tuan adalah. Hish! Kenapalah aku tak cakap dalam hati saja? Bukan dia boleh dengar pun!” kata Elisya di dalam hatinya.

Elisya dan Farish menuju ke tingkat 20 untuk ke bilik Farish dan memulakan kerja mereka.

+++++

“Huh! Gila apa dia ni! Cerewet tahap gaban! Geram aku!” omel Elisya di dalam hatinya sambil mengingati peristiwa yang berlaku sebentar tadi.


“Elisya!”

“Ya, ada apa Encik Farish?” kata Elisya sambil memaniskan mukanya.

“Ni air apa?”

“La! Tu mesti lah air milo! Kan saya yang buat untuk Encik Farish tadi?”

“Ni bukan air milo! Ni air entah kebenda saya pun tak tahu.”

“Eh? Mestilah rasa air milo, takkan lah rasa air kopi pulak? Kan Encik Farish yang rasa tadi?”

“Ya! Ni memang kalau awak tengok air milo, tapi, kalau awak rasa, air milo kurang susu namanya.”

“Laa! Rasa air milo jugak! Bukan rasa air kopi pulak? Alaa, Encik Farish minum sajalah air tu. Air milo yang kurang susu sesuai untuk Encik Farish? Encik Farish kena lah minum air yang kurang manisnya sebab takut nanti Encik Farish kena kencing manis.”

“Hah! Ambik kau! Rasakan! Kan aku dah jadi macam doktor dah? Tu lah! Cerewet sangat! Mujur aku bagi rasanya air milo, karang aku kasi rasanya air kopi kang naya saja kau! Dah lah kau tu anti kopi!” omel Elisya di dalam hatinya.

“Hah! Mengumpat lah tu”

“Eh? Mana ada saya mengumpat lah Encik Farish! Suka sangat tuduh orang!”

“Eh! Saya tidak tuduh awak! Memang fakta kan? Crystal clear kan yang awak mengumpat saya dalam hati awak?”

“Hish! Don’t jump into the river lah Encik Farish! Encik Farsih tidak tahu apa yang saya tengah fikir lagipun Encik Farish ada bukti ke yang saya mengumpat Encik Farish?”

“Hmph! Apa pun awak kena buat air yang baru untuk saya dan pastikan air yang awak buat tu betul betul sedap. Then, baru awak bagi kepada saya, okay?”

“Hah! Ambik kau! Hahaha! Sebenarnya Elisya, air yang kau buat tu sedap Cuma aku saja je panggil kau sebab nak tengok muka kau yang comel tu. Haha! And kalau kau buat air yang baru, aku boleh lah tengok muka kau lagi.” omel Farish di dalam hati.

“Hish! Hmph konon! Padahal nak cover malu lah tu yang dia sebenarnya tiada bukti yang mengumpat dia! Haha! Memang aku mengumpat pasal dia pun! Haha! Nasib dia tak tahu! Wakaka!” kata Elisya di dalam hati.

“ Hah! Apa yang awak berangankan lagi tu? Cepat buat air milo saya!”
“Baik Encik Farish.” Kata Elisya lantas keluar daripada bilik Farish.

“Hish! Menyebalkan sungguh! Elisya, air milo kurang susu lah” kata Elisya menyampah.

Elisya melangkah ke pantri untuk membuat air milo Farish.

“hish! Lain kali aku letak susu banyak banyak baru dai tahu. Maunya dia kecing manis! Haha!’ kata Elisya sendirian.

“Apa yang kamu omel tu Dania?” tegur satu suara.

“Eh, tak ada apa apa lah Kak Wana. Kak Wana buat apa kat sini?”

“Mesti lah nak buat air Dania ooi. Kan namanya pantri?”

“Aa ah lah”

“Buat air untuk siapa tu?”

“Air untuk Encik Farish lah”

“Eh? Kan dah buat tadi?”

“Memang lah dah buat! Tapi dia cerewet sangat Kak Wana. Air tak cukup susu lah apalah! Pening kepala! Benci lah kalau ada orang macam tu? Kenapa lah ada jugak orang macam dia kat dunia ni?”

“Entah lah Dania! Jangan mengutuk banyak sangat nia, nanti jatuh sayang!”

“Hmph! Simpang empat puluh malaikat lah kak! Siapa lah nak kahwin dengan orang macam dia tu? Menyebalkan hati saja!”

“Menyebalkan hati lah! Nanti silap silap kahwin dengan dia baru tahu. Sebab orang dulu dulu cakap, jangan benci benci, nanti kahwin.”

“Ye lah tu kak! Yang pasti selagi saya boleh elak daripada dia, selagitu lah saya elak kak!”

“errm ye lah tu! Kamu tak nak hantar air tu ke? Nanti mengamuk pulak Encik Farish tu!”

“Ye lah! Nak hantar la ni! Pergi dulu ya, kak.”

“Okay!”

Elisya melangkah keluar dari pantri lalu menuju ke arah bilik Farish lantas mengetuk pintu bilik itu.
“Encik Farish! Ni airnya.”

“Oh okay! Letak saja di atas meja tu.” Kata Farish lantas menunding kea rah meja di tepi sofa itu.

“Encik Farish tak nak rasa ke air tu? Nanti terlebih susu lah, kurang susu lah.” Kata Elisya sinis.

“Eh? Perli nampak? Kenapa? Awak dah tak sanggup bancuh air untuk saya ke? Baru kene buat air 2 kali dah tak sanggup?”

“Eh, tak adalah! Saya saja je cakap macam tu sebab saya ada banyak kerja lagi selain buat air Encik Farish.”

“Kerja apa? Siapa yang bagi kerja kat awak? Kan awak setiausaha saya?”

“Eh, orang tua ni! Dia yang bagi… Dia tak ingat pulak!....

“Kan Encik Farish suruh filekan dokumen yang melambak tu yang ada kat luar tu?”

“Aa ah laa! Lupa pulak saya.”

“Lupa pulak orang tua ni!” omel Elisya perlahan namun boleh didengari oleh Farish.

“Apa awak kata?”

“Tak ada apa apa lah Encik Farish. Dah lah. Saya keluar dulu. Saya ada banyak kerja lagi nak buat kat luar.”

“okay! Awak boleh keluar.”

“Comel pulak muka dia marah marah. Haha! Cute.” Omel Farish sendirian.

“Agak agak kalau dia tahu aku ambil Blackberry bold dia, dia marah tak? Haha!”

Lamunan Elisya terhenti apabila telinganya tertancap ke arah sesuatu bunyi.



neutge daniji jom ma
sureun meolli jom haebwa
yeol saljjari aecheoreom mareul an deutni

jeongmal useumman nawa
nuga nugul bogo aira haneunji
jeongmal useumman nawa

sirheun yaegi hage doeneun nae mameul molla
joheun yaegiman nanugo sipeun nae mameul molla
geumanhalkka? geumanhaja

hanabuteo yeolkkaji da neol wihan sori
nae mal deutji annneun neoegeneun ppeonhan jansori
geu manhaja geuman haja
saranghagiman haedo sigan eomneunde


“Eh? Macam aku kenal lagu ni? Ni kan ringingtone aku? Ringingtone blackberry aku?” kata Elisya perlahan.

“Ish! Tapi takkan lah sebab takkan orang guna ringingtone yang sama? Dahl ah aku hilang blackberry aku lepas aku naik kereta mamat keyboard hari tu. Hampir satu rumah aku cari. Sampai kena marah dengan Mak Som, isteri Pak Hamid which is also orang gaji aku. Tapi, aku tak anggap langsung Pak Rahim dengan Mak Som tu orang yang bekerja dengan aku. Diaorang memang baik. But enough of chit chat! Mana blackberry aku.” Omel Elisya perlahan.

“Eh? Dah stop dah? Sah! Orang lain guna ringingtone yang sama.” Kata Elisya di dalam hatinya lantas menyambung balik kerjanya.

“Elisya! Tolong masuk sekejap.”

“Okay! Coming!”

Elisya dengan segeranya memasuki bilik bosnya itu.

“Jangan dia suruh buat air lagi sudah.” Kata Elisya di dalam hatinya.

“Elisya! Hari ini, saya nak awak ikut saya pergi tengok site. Projek perumahan dekat Damansara tu. Awak ikut saya ek? Kita pergi lepas lunch.”



neutge daniji jom ma
sureun meolli jom haebwa
yeol saljjari aecheoreom mareul an deutni

jeongmal useumman nawa
nuga nugul bogo aira haneunji
jeongmal useumman nawa


Eh? Alamak! Telefon minah ni bunyi pulak! Mampus aku! Aduyai macam mana ni?” kata Farish di dalam hatinya.

“Hish! Lagu tu lagi! Jangan jangan bos aku niguna lagu yang sama. Kelakar jugak kalau dia pakai lagu korea untuk ringingtone! wakaka!” omel Elisya.

“Eh? Blackberry dia ada dua! Apasal blackberry dia macam aku punya je? Dahl ah pakai cave warna ungu sama. Eh jap! Tu kan telefon aku? Dahl ah ada nama aku kat belakan tu. SDE. Mesti aku. Tapi cave yang warna ungu satu lagi tu SFD.” Omel Elisya di dalam hatinya!

“Kenapa Blackberry awak ada dua?”

“Sah! Memang yang aku punya!” omel Elisya di dalam hatinya.

“Aduyai! Mampus aku! Tapi bukan salah aku kan? Yang dia tinggal dalam kereta aku tu apasal? Hah! Aku ada idea!” kata Farish di dalam hatinya sambil melemparkan senyuman sinis kepada Elisya.

“Apasal pulak mamat ni tengok aku semacam je? Ni buat aku seram sejuk ni!”


Comments are loved :D

5 comments:

S. said...

lagi2...

Afiqahai said...

"Jangan mengutuk banyak sangat nia, nanti jatuh sayang."

suka je. comel laa dorang dua ni. ^_^

Farah Hanis said...

awk nie umo bape??? 14 ek??? gaya awk tules nie byk bdk2 la...tp citer nie mmg best pon. lg 1 byk ejaan yg slh la. lg2 ep yg lps2 2...harap bley baiki lg la.pas2 plezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz la tlg tuka background pink nie sgt sgt sgt menyakitkn mata pembaca2 novel nie.. thnx

~ piscesgirl

nursya said...

hah kan da kontoi si farish nie...
ape la auta dia nk bg kat si isya nie...
hahaha...

Miss Halloween said...

umo saya? rahsia...
thanks sbb comment cite ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!