Followers

Saturday, February 5, 2011

Ceo vs Doktor 4



“Eh, siapa pulak yang pegang beg ni? Sedap sedap jer pegang. Dah laa aku pegang!” omel Elisya dalam hati.

Lantas dia memandang tuan empunya tangan.

“Ya Allah! Tidak! Takkan dia ni lagi? Takkan aku nak berebut barang lagi? Dah la aku berebut dah keyboard dengan dia!!! Ish, dalam banyak banyak store yang ada kat mall ni, kenapa lah Coach yang menjadi pilihan? Kalau aku tahu dia ada kat sini, mapus aku ajak Qassa pergi store lain. Apa apa jer lah asalkan bukan Coach. Ah, aku tak kira! Aku nak jugak beg Coach ni! Bukan senang nak cari sling bag Coach yang aku minat.”tekad Elisya dalam hati.

“Oh! Nampaknya aku silap! Hari ni kau buat aku, hari ni jugak kau kena! Apa yang diorang pangil ea? Kalau orang buat jahat hari ni, hari ni9 jugak diaorang akan dapat jugak balasan daripada Allah? Yes! I got it! Touch & Go missy! Haha! Jangan harap aku nak bagi handbag ni!” tekad pemuda yang merebut keyboard dengan Elisya di dalam hatinya juga!

“Erm, sorry miss! I was here first.” Kata pemuda yang berebut keyboard dengan Elisya sambil mengajuk percakapan Elisya semasa di kedai music tadi.

“Excuse me? I was here first and I also touch the bag first” kata Elisya mempebetulkan percakapan lelaki tadi sambil memperkemaskan pegangan tangannya pada beg tersebut.

“Miss, can you give the bag to me because today is my sister’s birthday!”kata lelaki tersebut lagi.

“Like I care. I just want the bag.”kata Elisya dengan berani.
“Apa kau cakap? Like I care? Baik! Kita tengok! You care or not!” omel lelaki itu.
“What?You’ve just take the keyboard that I wanted just now and now you wanted the bag that my mother desire to have? What kind of person are you? Are you created meant for hurting people’s feelings? People do have feelings, you know. Not only you have that feelings!”kata pemuda itu lagi.
“What? You’ve said that I like to hurt other people’s feeling? Well, guess what? I’m exactly not like that!” kata Elisya.
“Hah! Ambik kau! Baru kau tahu macam mana rasanya benda yang kita nak orang ambik. Hah! Rasakan! Sedap tak?” omel pemuda itu di dalam hati sambil melemparkan senyuman sinis khas buat Elisya.

“Yes! You’re exactly like that! Look what you’ve done to me. You’ve broke my heart and you’re gonna broke my sister’s heart!”kata pemuda itu.

“macam mana ni? Err, bagi jer laa.”kata Elisya di dalam hatinya.

“Fine take it! I’ll find another bag!” akhirnya Elisya mengalah.
 Lantas Elisya pergi ke tempat yang lain.
“Ish! Harap harap dia pergi kat tempat lain.” Harap Elisya.
Elisya hanya duduk di tempat duduk yang disediakan. Tiba tiba matanya tertancap pada satu beg tapi sudah terlambat. Pemuda tadi telah terlebih dahulu mengambilnya

“Ish mamat ni! Apa yang aku nak selalu dia nampak.Ish! Kenapa  dia tak blah je?” Kata Elisya.

“Haha! Rasakan!”kata pemuda itu di dalam hatinya!

“Erm nak pergi dekat kasut section laa.

“Omo! Lawanya! Aku nak laa.” Desis hati Elisya.
Tetapi baru sahaja dia hendak membeli kasut tersebut, Qassa sudah memanggilnya.

“Elisya! Jomlah balik! Aku dah siap ni!Eh! Kau tengok dah pukul berapa ni! Papa kau sure marah! Dah pukul 10 malam dah! Jom lah balik!” kata Qassa.

“Alah, Qassa! Aku baru nak beli kasut ni.” Kata Elisya.
“Jomlah! Kau nak kene pancung dengan papa kau, kau beli lah. Dah laa kita janji nak balik pukul 10 malam. Kita janji kalau pukul 10 malam kita dah ada kat rumah kau. Kua jangan Isya! Nanti kalau papa kau report ke papa aku nanti mampus! Kita dah tak boleh shopping macam selalu!”kata Qassa lagi.
“Aa ah lah! Jomlah!”kata Elisya.

Lantas tanpa membuang masa mereka bergegas pulang ke rumah Elisya.


Okay! End of story! Back to the real world!

“Apasal pulak minah ni mengelamun?!” kata Farish sambil memandang Elisya.

Tiba tiba matanya tertancap pada Elisya punya gelang.
“Eh macam aku kenal! Aa ah laa! Jangan jangan……” omel Farish.
“Hah! Kau laa minah coach tu ea?” kata Farish agak kuat sehinggakan Elisya tersentak.
“Owh baru aku ingat! Kau ni mamat keyboard kan?”balas Elisya pula.
“Dah dapat beg dengan kasut flat kau?” kata Farish sinis.
“Eh! Macam mana dia tahu aku nak kasut dekat coach hari tu?”Omel Elisya di dalam hatinya.
“EH! Hang on! Mana kau tahu aku nak sangat kasut flat yang ada kat Coach hah?”Tanya Farish.
“OPSS! Terlepas cakap daa. Aduyai! Macam mana aku boleh terlepas cakap? Takkan aku nak cakap yang aku beli kasut and beg tu just for her.Ish tak boleh jadi ni! Aku kena tukar topic ni!” omel Farish di dalam hati.

“Hah! Kenapa senyap? Lidah kelu ker macam mana?”kata Elisya.
“Mana ada aku kelu! Kau ni suka buat andaian. Eh, cakaplah rumah kau kat mana?” kata Farish.
“Takkan aku nak mamat keyboard ni tahu rumah aku! Eh! Tak boleh jadi ni! Aku kena cari jalan supaya mamat keyboard ni tak tahu rumah aku! Erm, mnak mintak bantuan saper ea? Hah! Yes! Aku dah dapat! Ajak Qassa shopping kat Pavilion laa hari ni! Haha! nasib kau lah Qassa!”omel Elisya di dalam hatinya.
Lantas Elisya mengeluarkan Blackberrynya.

“Eh perempuan ni! Berapa banyak phone yang dia ada? Haila! Dah laa phone sama ngan aku. Kalau sama phone boleh tahan lagi tapi kalau cavenya sama jugak memang dah pelik! Takkan perempuan ni suka purple jugak? Haila! Kenapa lah kau suka benda yang aku suka minah coach?”omel Farish di dalam hatinya.

+ Qassa! Jom pergi Pavilion hari ni! Kau dah turun Malaysia kan?

* Aa ah. Okey on! Kau nak aku ambik ker kita pergi asing asing?

+Erm, aku tak tahu lagi. Nanti aku mesej kau A.S.A.P, okay?

* 4 sure okay takkan lah tak okay kowt?

 “Wei, rumah kau kat mana?” Tanya Farish buat ketiga kalinya.
“Suka hati aku lah rumah aku kat mana? Kau apa kisah! Kau just drive jer! Nanti aku nampak jaln nak ke rumah aku, aku cakap kat kau. Now, please! Will you shut up?” kata Elisya.
“Amboi suka hati jiwa kau jer nak bagi arahan kat aku. Ni kereta aku, suka hati aku lah nak bising ker nak senyap!” balas Farish. Selepas Farish menghabiskan kata katanya, dia terus memecut kereta Ferarinya.
“ Wei kau nak mati ker? Kalau kau nak mati sangat, at least jangan lah melibatkan aku! Aku nak hidup lagi lah! Dasar mamat keyboard! Oh, sekarang kau nak balas dendam lah kat aku sebab kau tak dapat keyboard kau hari tu? Dasar pendendam!” balas Elisya sinis.

“Aa ah memang! Memang aku nak balas dendam! Sebenarnya aku memang tak ada niat langsung nak balas dendam. But you’ve given me the brilliant idea! Maybe it is the most brilliant thing that you’ve just said for the first time from the day we’ve met couple months ago. So I decided to take a revenge on you! Yupp! Isn’t it wonderful?” kata Farish dengan sinis sekali sambil memecut keretanya lagi. Saja mahumengusik Elisya!

“No it is so not! At least aku ada lah jugak cakap something brilliant. Tak macam orang tu kan? Now! Kau hantar aku kat pavilion! Rumah aku dekat sangat kat situ. Bagi untuk mengelak orang yang macam kau ni tahu rumah aku kat mana, jadi kau hantar aku dekat Pavilion jer.” Kata Elisya.

“Eleh! Macam aku kebulur sangat nak tahu rumah kau Cik Isya oi! FYI( for your information), aku memang tak nak hantar kau kau sampai kat rumah kau tu dari kita kat KLIA. Tapi aku ni kan baik hati, jadi aku hantar lah kau sampai kat rumah kau. Tu memang niat aku. But now, you’ve mention it, fine aku hantar kau dekat Pavilion. Entah yer entah tidak rumah kau dekat dengan Pavilion. Atau kau memang sengaja tak nak aku tahu rumah kau sebab rumah kau buruk?! Aku pun tak nak kotorkan tayar aku untuk ke rumah kau yang buruk tu!” kata Farish lagi.

“Whatever! Yang penting kau hantar aku ker Pavilion! Rumah aku buruk ker rumah aku cantik ker, it is so not your bluddy business!Oh!, one more thing! Kau tak layak panggil aku Isya sebab orang terdekat jer yang boleh panggil aku Isya. Yang lain boleh panggil aku Dania. Semua kawan aku panggil aku Dania atau Nia. Tapi dalam kes kau ni and status kau sebagai musuh ketat aku, jadi kau boleh panggil aku Dania sebab semua musuh panggil aku Dania.” kata Elisya dengan sinis sekali.

“Hah?! Suka hati akulah nak panggil kau apa? Oh! Danny boleh pulak panggil kau Aunty Isya? Asal aku tak boleh pulak?Aku still nak panggil kau Isya and that’s final! Aku nak jugak panggil kau Isya sebab aku dah mula syang akan kau Isya dan aku pastikan satu hari nanti kau akan bagi aku panggil kau Isya” Kata Farish tetapi ayat yang terakhir itu saja dia tidak cakap pada Isya takut Isya menganggapnya sewel. Bagi Farish, sewel ker tak, dia still sukakan Elisya.

“Danny tu kes lain! Dah jangan merapu! Hantar aku ke Pavilion sekarang jugak!” Kata Elisya.

“ Fine if you say so.” Kata Farish. Kalau tadi dia memperlahankan keretanya semasa ‘berdebat’ dengan Elisya tapi sekarang dia membawa keretanya dengan laju kerana ingin membuat Elisya sakit hati dengannya.

“Wei! Kau ni! Berapa kali aku nak cakap dengan kau! Bawak lah kereta tu perlahan sikit! Ni tak, tahu lah kereta kau mahal tapi tak payah lah bawak kereta dengan laju macam ni! Aku tahu lah aku tak mampu ada kereta macam ni! KAu tak payah nak sakitkan aku!” kata Elisya sambil berpura miskin dan sedih.

“Hah? Tak mampu? Alah aku tak heran lah kalau setakat Ferari macam ni, aku pun ada sebijik lah! Haila!”omel Elisya di dalam hati.

“ Erm ye lah tu! Macam aku nak percaya! Tak mampu konon! Kau pakai Blackberry dengan Xperia, kau kata tak mampu? Apa? Tak cukup lagi? Siap shopping kat Coach lagi! Aku tahu kau anak orang berada lah! Jangan berpura pura.” Balas Farish sinis.

“Kau tak nak percaya sudah. Aku memang bukan anak berada. Mampus kau ah nak percaya atau tidak. Malas aku nak layan kau.” kata Elisya lagi.

Lantas Elisya menelefon Qassa.

“Hello Qassa! Kita jumpa kat Pavilion lah. Aku dah nak dekat sampai dekat Pavilion daa.” Kata Elisya.
“Kau ni! Dah nak sampai baru nak call aku. Okay kita jumpa kat sana.”Kata Qassa.
“ Okay. Alah jangan lah marah Qassa! Aku saying kau! Nanti kita jumpa kat sana okay?” kata Elisya.
“Okay! Aku pun sayangkan kau! Aku rindu kat kau. Kita jumpa kat sana ek?
“Aku pun.” Kata Elisya sambil menamatkan perbualannya.

“ish! Kau ni! Main sayang sayang pulak nagan kawan kau. Ish kau ni lesbi ek?”kata Farish.
“Apa kau kata? Aku lesbi? KAu n memang tak sayangkan nyawa kau kan? Nak jer aku belasah kau kat sini! TApi harap kau tengah driving and my life depends on it jer membantutkan niat aku, kalau tidak kau memang dah lama arwah kau tahu tak? Apa kau tak nampak ker tudung yang terseragam indah dekat atas kepala aku ni? Apa kau ingat aku sonsang sangat ker sampai tak tahu mana satu buruk, yang mana satu baik, hah?” kata Elisya.
“Alah, maybe kau berlagak baik jer. KAu tak tahu ker yang sekarang ni dah tak kira pakai tudung ker tak pakai tudung ker kalau dah nak sonsang tu memang sonsang lah jawabnya.”kata Farish dengan sinis sekali.

“Kalau itu tanggapan kau pada aku and semua orang pakai tudung, kau memang salah! Aku tak macam tu! Langsung tak! I’m interested in men only! Not girls! Tapi kalau dari segi kawan, aku memang minat perempuan lagilah dari lelaki sebab lelaki semua sama jer. Tak boleh pakai langsung!” balas Elisya.

“Suka hati kau lah minah coach! Aku tak nak ambil tahu tentang hal kau!” Kata Farsih lagi.

Setelah beberapa minit setelah mereka diam seribu bahasa, akhirnya mereka sampai juga di Pavilion.
“Akhirnya sampai jugak kat Pavilion ni! Boleh jugak aku keluar dari neraka ni!” sindir Elisya!
“Hah! Bagus sangat lah tu. Boleh aku memandu kereta dengan aman sekali tanpa kau mengangu macam popcorn jer!”kata Farish.

Dengan pantas, Elisya keluar dari kereta Farish.Dia mengambil begnya. Selepas Elisya mengambil beg bagasinya, kereta Farish terus meluncur laju pergi meninggalkan Elisya di Pavilion.
“Ish tak gentleman langsung! bukan nak tolong aku angkat beg aku. Dasar lelaki keyboard! Kata Elisya sendirian tanpa sedar bahawa barang berharganya tinggal di dalam kereta Farish.

Cuba korang fikir apa yang Elisya tinggal di dalam kereta Farish?

Comments are loved :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!