Followers

Saturday, February 5, 2011

Ceo vs Doktor 5



“Eh?Apasal pulak telofon aku ada kat luar ni?”kata Farish sambil memandang blackberry boldnya yang berada di kerusi sebelahnya.

Tiba tiba telefon Farish berbunyi. Lagu A thousand miles berkumandang.



Making my way downtown 
Walking fast 
Faces passed 
And I'm home bound 

Staring blankly ahead 
Just making my way 
Making my way 
Through the crowd 

And I need you 
And I miss you 
And now I wonder.... 

If I could fall 
Into the sky 
Do you think time 
Would pass me by 
'Cause you know I'd walk 
A thousand miles 
If I could 
Just see you 
Tonight 

Tapi yang hairannya telefon di sebelahnya langsung tak berbunyi. Tetapi telefon yang berada di dalam poketnya yang berbunyi.

“Eh? Apasal dia tak berbunyi pun? Ni betul ker telefon aku? Eh, jap! Kenapa telefon yang ada di dalam poket aku yang berbunyi hah?”Kata Farish sambil memndang kosong kedua blackberry boldnya.

Dan akhirnya telefon Farish hanya berhenti berbunyi tanpa sempat Farish mengangkatnya.

“Aik? Senyap pulak? Hish! Ada ada saja lah telefon aku ni! Eh, one missed call? Saper ni? Oh! Yana. Apa lagi yang budak ni nak dengan aku? Apa kejadahnya dia call aku? Buang duit saja kalau dia nak Tanya pasal minah Coach tu. Hish! Menyesal aku memasang angan angan nak jadikan dia teman wanita aku and nak tahu rumah dia. Sekarang ni aku dah tak kisah pasal minah Coach tu lagi! Apa kelas dia nak jadi teman wanita aku? Aku kalau sekali petik 20 orang datang tau. Cakap saja nak yang mana sure aku dapat! Haha!” kata Farish senderian di dalam keretanya.

“Eh? Betul ker yang sekali kau petik 20 orang datang? Tiba tiba satu suara jahat bersuara di dalam hati Farish.
“ Betullah!” kata Farish.
“Eleh! Kau cakap tak serupa bikin laa Syed Muhammad Farish Daniel ooi! Kalau kau kata sekali petik ramai yang datang, kau memang silap! Sebelum ni, mana ada perempuan yang berjaya ketuk pintu hati kau tu. Elisya yang kau kata minah Coach tu lah orang yang pertama.” Kata suara jahat itu lagi.

“Eh, mana ada! Dah Emelda tu saper? Kau silaplah! Emelda dah berjaya ketuk pintu hati aku dulu sebelum Elisya yang kau katakana tu.”kata Farish. Kini Farish sedang berperang dengan perasannya sendiri.

“Hah! Ye lah tu! Padahal kau tu ego tak nak mengaku yang kau dah sukakan Elisya since kau jumpa dia kat U.S! Kau jangan nak tipulah Farish ooi! Aku sebahagian dari kau!” kata suara jahat tu lagi!

“Mana ada! Kau bukan sebahagian dari aku! Kau hanya perasaan aku saja. Dah macam mana kalau aku dah jatuh cinta dengan dia? Kau apa kisah?” kata Farish lagi.

“HAHA! Aku tahu dah kau dah suka kat Elisya tu. Cuma kau ego! Come on Farish, jalan ada kat depan kau! Kau tahu apa yang nak buat.” Kata sura jahat itu.

“Ah, memang aku tahu! Siap lah kau Elisya! Aku akan buat kau jatuh cinta dengan aku. Alah, takkan awal awal aku dah suka kat dia? Tak best lah macam ni! Ah, aku tahu! Mungkin aku tak jatuh cinta dengan dia tapi saj nak balas dendam kat dia! Ah, bersedai lah Cik Isya ooi, bala akan datng kat kau! Jaga kau! Aku akan cari kau sampai dapat!” tekad Farish di dalam hatinya.

“Aduyai, mana pulak Qassa ni? Aku dah sakit kaki, sakit hati… Boleh nak dikatakan semua sakit lah aku ada. Jaga kau Qassa, kalau aku jumpa kau memang siap. Dahlah  kau lambat! Malaun betul laa kau ni Qassa!

neutge daniji jom ma
sureun meolli jom haebwa
yeol saljjari aecheoreom mareul an deutni

jeongmal useumman nawa
nuga nugul bogo aira haneunji
jeongmal useumman nawa

sirheun yaegi hage doeneun nae mameul molla
joheun yaegiman nanugo sipeun nae mameul molla
geumanhalkka? geumanhaja

hanabuteo yeolkkaji da neol wihan sori
nae mal deutji annneun neoegeneun ppeonhan jansori
geu manhaja geuman haja
saranghagiman haedo sigan eomneunde

meori anin gaseumeuro haneun iyagi
niga sirta haedo an hal suga eomneun iyagi
geumanhaja geumanhaja
neoui jansoriman deullyeo

Telefon Elisya dah menjerit! Tetapi Elisya masih mengelamun.

“Miss, your handphone is ringing.” Kata seorang kanak yand berada dekat dengan Elisya.
“Hah? What? Oh!” kata Elisya sambil melihat telefon Xperia.

“Qassa! Asal kau lambat datang? Aku dah berzaman duduk kat sini! Dah tumbuh uban pun aku duduk kat sini.” Kata Elisya.
“Kau ni? Nak sangat tumbuh uban ker? Hah! Ada uban betul betul nanti baru kau tahu lah Isya ooi. Aku tak boleh datang lah. Atuk aku sakit!”kata Qassa.
“Hah? Atuk kau sakit? Kat mana? Duduk hospital ker?”Tanya Elisya.
“ Tak adalah. Kat villa atuk aku saja. Terpaksa lah kita postpone plan kita tu.” Kata Qassa lagi.
“Ermm tak pelah kalau kata macam tu. Aku nak lawat atuk kau boleh? Malam ni aku lawat atuk kau nanti.
“okay.” Balas Qassa.

Comments are loved :D

1 comment:

MISS D said...

knp ceo vs doktor 5 x de?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!