Followers

Friday, February 11, 2011

Ceo vs Doktor 7

“Ini lah orangnya. Elisya.”
“Oh! Yang ni ker? Hai! Saya Farish, CEO company ni.”

“Oh, hai. Saya Elisya. Saya lah yang nak kerja sebagai setiausaha arkitek tu.”

“Pak Rahim keluar dulu ya, Encik Farish, Cik Elisya”

“Baiklah, Pak Rahim boleh pergi’

 .Pak Rahim pun sudah melangkah keluar dari bilik Farish meninggalkan Elisya dan Farish sendirian.

“Pak Rahim nak pergi mana? Jangan tinggalkan Isya dengan mamat tak betul ni, tolong! Kaji mase yo, Pak Rahim.(Don’t leave, Pak Rahim).” kata Elisya di dalam hatinya.

“Kalau aku tahu yang mamat keyboard yang jadi CEO which is also anak uncle Hashim, sumpah aku tak nak kerja kat sini, biarpun kene marah dengan papa atau husbands aku kena rampas pun tapi sanggup ker aku pergi berjauhan dengan aku punya husbands?” omel Elisya di dalam hati sambil memikirkan tentang kereta kereta kesayangannya iaitu mr mini cooper, Audi sport r8, Ferrari 458nya.

“Ish tak sanggup aku nak tinggalkan dia semua.” Kata Elisya perlahan tapi masih boleh didengari oleh Farish dengan jelas.

“Hah? Apa? Awak tak sanggup tinggalkan saya dekat pejabat sorang sorang? Good confasion!” kata Farish.

“Apa? Dia kata aku tak sanggup tinggalkan dia? Aku kalau boleh, nak  tinggalkan kau and tak nak jumpa kau sampai bila bila kau tahu tak hah mamat keyboard!” kata Elisya di dalam hatinya.

“Awak ni pekak badak ker? Saya rasakan badak pun tak sepekak awak ni! Awak ni dah tahap gaban tahu tak? Tahap gaban pekak tahu tak? Hish! Awak pun ada satu penyakit yang serius and maybe tak boleh nak ubatkan langsung awak tahu tak?” kata Elisya.

“Hah? Sampai hati awak kata saya pekak badak? Pekak badak pekak badak pun ada orang tu  sayang. Hah? Saya ada penyakit serius? Penyakit serius apa tu Cik Elisya? Awak tak penat ker marah marah sindir sindir saya sambil awak berdiri, Cik Isya ooi?” kata Farish dengan selambanya.

“Hah? Dia kata aku sayang dia? Puh lease…. Sampai mati aku tak sayang dia!”kata Elisya di dalam hatinya.

“Hish awak ni! Saya baru cakap, penyakit awak dah serang balik? Awak nak tahu apa yang penyakit yang serius yang ada kat awak tu?”

“Penyakit apa?”

“PENYAKIT PERASAAN NAK MAMPUS LAH MALAUN! Siapa sayang awak yang circuit otak rosak sikit ni? Eh silap, ROSAK BANYAK! EH, satu lagi, awak terasa ek yang saya sindir awak? Siapa yang makan pedas, dia yang terasa pedasnya, Encik Farish melaun ooi. Suka hati jiwa awak saja nak cakap saya sindir awak!” Kata Elisya lantas duduk di atas kerusi berhadapan dengan Farish.

“Kurang asam punya perempuan! Ada kau kenakan aku balik?Aku kenakan kau, kau balas balik ya? Tidak mengapa, kita tengok pulak apa yang aku balas ni!” monolog Farish di dalam hatinya.

“Hah! Pandai pun duduk cik Isya saying. Erm macam ni lah. Awak akan jadi setiausaha saya, bukan setiausaha arkitek syarikat ni..Ada faham? No excuses!” kata Farish tegas.

“ Muos imnikka?(what?)You’ve got to be kidding me! This is nomu’ mani! (This is too much!)Musun malssum ismnikka? ( What do you mean?)? You don’t have a right to say that!!! Saya tak nak jadi setiausaha awak!” kata Elisya lantang.

Disebabkan terlalu marah, Elisya tidak sedar yang dia tercakap korea. Sememangnya dia fasih berbahasa korea kerana mama nya kacukan korea dan melayu. Jadi, sejak dari kecil, Elisya telah dilatih oleh mama nya bercakap korea. Begitu juga dengan adik beradiknya yang lain.

“What? Dia cakap korea? Betul ker aku dengar ni? Apa yang dia cakap? Aku tak faham! Alamak macam mana ni? Atau aku salah dengar apa yang dia cakap?” monolog Farish di dalam hatinya.

“What? Korea? You speak Korean?”

“Hah? Mana ada saya cakap korea?” nafi Elisya.

Ada! Awak jangan nak tukar subjek.

“Ah mampus aku! Aku cakap korea ker tadi? Aduyai! Kenapa aku bodoh sangat cakap korea? Hish! Memang nak mampus betullah aku ni! Aku except jer lah tawaran dia. Kalau tak, rahsia aku akan terbongkar.. Hmm, mulut ni memang nak kena! Suka sangat kenakan tuan dia. Nasib nasib. Ah ikut sajalah Isya. Nanti dia tahu siapa aku lagi haru!” monolog Elisya di dalam hatinya.

“Fine! Saya ikut apa yang awak cakap tapi saya nak mula kerja hari ini jugak!” Kata Elisya.

“Okay, no probs! Saya lagi suka adalah! Haha! Bagus bagus! Bersemangat nak bekerja! I like it. Lagipun, awak kan tak sanggup nak tinggalkan saya sorang sorang dalam bilik ni, jadi awak kene kerja dalam bilik ni! Tapi sebelum itu, saya kene kenalkan awak kepada semua kakitangan saya di pejabat ini!”

“What?? Dahlah dah teruk kerja sebagai setiausaha awak, awak nak saya duduk kat bilik awak? Ni dah tahap gaban teruk ni. Eh, hang on, tadi sebelum saya masuk bilik awak kan ada satu meja dekat luar? Tu kan mesti meja setiusaha awak kan? Biarlah saya duduk kat situ. Buat apa saya nak duduk dalam bilik ni? Boring la. Erm, satu lagi, awak tak payah lah introduce saya dekat kakitangan syarikat ni… Lain kali saja awak kenalkan saya okay? Hari ini, kita buat kerja dulu.”
“Eh, mana boleh. Kita kene lah kenalkan awak dekat orang lain. Nanti mereka ingat saya tiada setiausaha. Lagipun, kalau ada orang nak ngorat saya, saya boleh kata yang awak ni makwe saya.Kan saya hensem tahap gaban?!”

“Hah! Tengok! Penyakit awak dah datang dah! Awak ni! Siapa lah nak ngorat awak! Muka macam macam orang salesman yang jual mainan, nak kata dia tu hensem! Puh lease! Tidak hairan lah kalau lain kali kalau awak cakap awak awak hensem tahap gaban, saya muntah hijau sampai berbaldi baldi!Based on my opinion, awak ni bukan hensem tahap gaban tapi perasan tahap gaban. Hensem atuk saya lagi daripada awak! Plus saya rasa, cleaner kat luar tu lagi hensem dari awak!”

“Eh? Ada ker cleaner kat bawah? Ah sebat je!” monolog Elisya di dalam hatinya.

“Apa kau kata? Aku macam salesman yang jual mainan? Jaga kau Isya! Oh, kau nak sangat duduk dekat luar ea? Tidak mengapa, aku bagi tapi….. memang jenuh lah aku buat kau nanti! Aku takkan bagi kau duduk diam dengan selesa tidak melebihi 5 minit pun! And aku akan buktikan kehenseman aku!Berani pulak Isya ni cakap sesedap mulut dia saja bila cakap dengan aku? Kan aku bos dia?” monolog Farish di dalam hati.

“Since awak tak nak saya introduce awak depan kakitangan ni, or at least, orang kat aras ni, well guess what? I’m about to introduce you since you don’t want to be introduceted!
And awak nak duduk kat luar sangat kan? Okay! Saya bagi awak duduk kat luar tapi dengan syarat awak kene ikut saya pergi site dulu.. Okay?”

“Apa awak ni? Suka sangat buat saya sebal dengan awak! Ish! Fine! Mampus awak la kalau nak introduce saya depan kakitangan syarikat ni pun, saya dah tak kisah langsung!”

Bukannya Elisya seorang yang pemalu. Dia tidak kisah untuk diperkenalkan sebagai setiausaha Farish tetapi yang menakutkannya ialah ada orang yang mengenalinya sebagai Sharifah Dania Elisya Syed Darwin Imran. Elisya takut rahsianya terbongkar. Dan perkara yang tidak diingini oleh Elisya ialah papanya tahu yang dia bekerja sebagai setaiusaha dan bukan COO syarikat ini! Kalau papanya tahu, mampus Elisya kena bertadah telinga sampai telinganya berasap ang tahi telinganya cair. Bertadah telinga untuk apa? Sudah tentu kene dibebelkan oleh mama and papa nya. Aduyai! Dan peratus dia untuk menjadi seorang doktor amat nipis sekali.

Farish menelefon Wana untuk memberitahu bahawa dia ingin membuat satu meeting untuk memperkenalkan Elisya dan sekali gus menanyakan hal syarikat.

“Isya berangan ker? Aduyai! Comelnya muka dia kalau berangan!” monolog Farish di dalam hatinya.
“Apa yang awak termenung kat situ macam orang hilang anak saja. Awak tak terasa nak jalan ke? Kaki saya dah tumbuh akar sebab tunggu awak lambat sangat! Dah jom pergi! Nanti lambat pulak saya nak buat kerja!” kata Farish sambil melangkah keluar dari biliknya.

Kata kata Farish itu telah membuat muka Elisya mera menahan malu.

“Ish! Macam mana lah aku tak perasaan yang dia dah ada kat pintu? Macam mana aku nak perasan? Aku tengah berangan mana nak perasan. Aduyai buat malu aku saja.” Kata Elisya perlahan sampai melangkah keluar daripada bilik Farish.



“Hah! Ambik kau! Berangan sangat siapa suruh! Haha! Wakakaka! Aku pun sebenarnya baru je langkah kat pintu ni. Dia berangan pun tak sampai 5 minit! Hahaha! Saja je aku nak buat dia malu. Tu baru sedikit! Nanti aku buat malu banyak sangat kang dia malu pulak! Haha! Tapi lawa jugak dia blushing. Mana pulak Isya ni?” Kata Farish sambil tersenyum seorang diri.

“Lambatnya awak jalan? Awak ni siput apa nak jalan lembap?”

“Dah awak ni cheetah apa nak jalan cepat cepat! Saya tahu lah kaki awak panjang tapi tak payah lah awak nak sindir sindir saya. Saya sedar yang saya ni pendek.” Kata Elisya sambil mempamerkan muka sedih.

“Apa? Kau kata aku macam cheetah…” Namun kata kata Farish terhenti di situ sahaja. Farish tidak menyambung bermonolog di dalam hatinya apabila  terlihat muka sedih Elisya.

“Erm jom lah.’ Kata Farish sambil menarik lembut lengan Elisya.

“Hah! Tahu takut! Tu baru aku gertak sikit saja! Belum aku keluarkan secret weapon aku! Semua perempuan suka gunakannya. Secret weapon ialah jeng jeng..
Air mata! Haha! Padan lah muka kau, Farish!”

Elisya bukan seorang yang rendah malah dia seorang yang tinggi lampai. Kalau nak dibandingkan ketinggian Farish dah Elisya, Elisya di paras leher Farish. Bukan Elisya rendah sangat. Saja je Elisya mahu menggertak Farish.

Farish dan Elisya melangkah ke lif untuk ke bilik mesyuarat.Lif sampai di tingkat 20.
Apabila pintu lif itu terbuka, semua orang di dalam lif tersebut terpegun dengan kehenseman Farish dan kecantikan Elisya. Mereka pun masuk ke lif tersebut kerana lambat tiba di bilik mesyuarat.

Kan aku dah kata, mesti orang tengok aku. This proves that, I’m handsome enough right?” bisik Farish lembut ke telinga Elisya.

“Eh, tolong sikit! Kalau awak kata orang yang sikt tahap gaban ni dapat membuktikan awak tu hensem sangat, memang awak salah sangat! Puh lease!”

“Suka hati awak lah Elisya ooi. Memang awak tidak boleh face facts yang saya ni hemsem tahap gaban! Wakaka!”

Oleh kerana lif itu sarat dengan orang pejabat, Farish menarik Elisya rapat dengannya bagi mengelak Elisya bersentuhan dengan lelaki lain. Sebenarnya, Farish cemburu jika Elisya disentuh oleh orang lain selain daripada dirinya.

“Apa sentuh sentuh ni? Awak ni memang lah suka ambil kesempatan” bisik Elisya ke telinga Farish.

“Eh, baik awak senyap. Awak marah marah saya nisentuh awak sebab awak nak bersentuhan dengan lelaki lain kan?”

“Mana ada! Awak ni suka sangat serkap jarang!”

“Mana ada saya suka serkap jarang! Sekali ini sahaja saya serkap jarang”

“Hah! Awak mengaku jugak kan?”

Tiba tiba lif yang mereka naiki itu bergoyang. Akibat goyangan itu, Elisya hilang imbangan lalu jatuh di atas dada Farish. Mata mereka bertentangan.

“Isya, jangan lah tenung macam tu. Tak tidur malam kang saya. Naya saja.” Monolog Farish di dalam hatinya.

“ Jangan tengok aku macam tu Farish! Cair aku nanti!” monolog Elisya di dalam hatinya.

“Hah! Sekarang siapa suka ambil kesempatan?” bisik Farish ke teling Elisya.

“Mana ada saya ambil kesempatan atas diri awak? Buang karan je saya ambil kesempatan kat awak! Bukan hensem pun!” kata Elisya sambil berbisik.

“Sampai bila awak nak peluk saya ni? Tak nak lepas ke? Saya lagi suka kalau awak tak nak lepas.”

Kata kata Farish membuat muka Elisya merah padam menahan malu.
“Dia ni suka sungguh buat aku malu” kata Elisya di dalam hatinya.


Comments are loved:D

4 comments:

zura asyfar addy rifqhiey said...

salam, best..letakla shoutbox cz sy ade bg alamat blog awak lam blog tinta indah..hehe

hani said...

1st time baca citer ni di Penulisan ... suka..best..nak lagi...!!!!

Gurl said...

best cite nie

nursya said...

alahai...
sweetnyer...
hihihi..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!