Followers

Friday, February 4, 2011

Ceo vs Doktor 3

Ferari F480
Roland PC 180

“Eh biar betul ni kereta dia? Kereta dia wira??? OMG! Cara jalan macam nak ke Ferari F480 yang berwarna merah tu. Hancuss harapan aku nak naik kereta tu. Berangan nak naik kereta mahal tapi alih alih yang dapat kereta wira je. Tengok gaya macam anak orang kaya jer tapi last last hampeh!”omel Elisya di dalam hati sambil memandang Farish yang berjalan ke arah kereta wira.
“Hmph sabar jer laa. Kalau aku tahu aku tak nak naik kereta dia! Hish jahat aku ni! Nak naik kereta mewah saja! Ingat, Isya, tak semua orang dalam dunia ni macam kau la. Tapi boleh ke aku naik kereta wira? Best tak? Rasa macam teruja pulak! Sebab aku tak pernah naik kereta buatan Malaysia. Hah! Ini lah masanya aku nak test kereta Malaysia okay ker tak. Yay yay! Boleh naik kereta buatn Malaysia!” Kata Elisya perlahan.
“Ish apa yang Isya buat kat kereta wira tu? Kan kereta aku kat sini? Kereta aku bukan main lawa lagi kat sini. Dia boleh pulak pergi berdiri kat kereta wira kat tepi aku ni?! Ingat aku senget sangat ker nak naik kereta wira? Owh puhhh lease! Taste aku tinggi laa! Aduyai!” omel Farish di dalam hatinya sambil memandang Elisya di sebelah kereta wira.
“Awak! Kereta saya kat sini laa. Bukan kat situ…” kata Farish.
“Hah?” kata Elisya perlahan.
“Laa kereta dia kat situ! Wow! Ada chance laa aku naik kereta Ferari F480 tuu. Yay!Tapi aku tak boleh lah naik kereta wira ni! Tak dapat nak merasa kereta buatan Malaysia! Erm, nasib nasib.” Omel Elisya di dalam hatinya sambil menuju ke arah kereta Ferari merah Farish.
“Isya, meh saya tolong angkat awak punya beg. Saya tengok berat gila tu.” Kata Farish sambil memandang ke arah Elisya yang sedang mengangkat begnya itu.
“Ish! Mamat nie! Dah tahu beg bagasi aku ni berat, bukan dia nak tolong angkat lagi tadi.” Omel Elisya di dalam hatinya.
“Thanks!” ucap Elisya.
“ Tak per. Dah memang tanggungjawab saya nak tolong orang yang dalam kesusahan.” Kata Farish.
“Kalau lagi tadi awak tolong tarik and angkat masuk  beg saya dalam Ferari awak ni lagi lah saya berterima kasih kat awak.”balas Elisya.
“Owh sorry.” Kata Farish sambil membuat muka innoncentnya.
“So, shall we?” kata Farish.
“okay”balas Elisya.

Di dalam kereta Farish, mereka hanya diam seribu bahasa.

“So, rumah awak kat mana, Isya?” kata Farish.
“Erm, rumah saya kat sini lah. Kata mana lagi? Of course di bumi. Hahaha!”Kata Elisya.
Kata kata Elisya membuat Farish ketawa.Jelas lengsung pipitnya kelihat an di dua dua belah pipinya. Semasa Farish ketawa, Elisya memandangnya dengan ralit.
“Aku rasa macam pernah tengok dia. Tapi persoalannya kat mana?Eh, kejap! Bukan ker dia yang aku berebut……

Semuanya berlaku macam ni.

Aku dengan Qassa, kawan baik aku tengah jalan jalan dekat shopping mall dekat U.S sebelum balik ke Malaysia.
“Isya, aku nak cari handbag laa. Kau nak cari apa?”Tanya Qassa.
“Aku nak cari keyboard baru laa. Yang lama ada problem dengan sound dia. Jadi aku nak tukar yang baru. Kau nak handbag apa?” Jawab Elisya.
“Keyboard? Setahu aku, kau mana pakai computer.. Kau pakai laptop adalah. Yang kau sibuk sibuk cari keyboard yang baru tu kenapa? Keyboard mana ada sound problem?!” Tanya Qassa naïf.
“Apasal kau bendul sangat ni?Aku memang laa tak pakai keyboard yang untuk computer tu. Aku kan main keyboard? Keyboard yang music instrument tu laa. Kau ni! Apa kau ingat kau sorang jer yang main music? Main violin? Aku pun main la. Kau tak ingat ker yang kita kan pasangan duo for last competition? Kan masuk final? Kau ni sejak sejak nak jadi doctor dah jadi pelupa ker? Haila! Jom laa! Kita nak pergi cari handbag ker keyboard aku dulu?kata Elisya.
“Amboi kau ni! Aku lupa sikit, banyak laa kau membebel macam nenek tua! Haila! Jom laa. Kita pergi cari keyboard kau dulu. Sebab aku pun nak cari string violin aku.” Jawab Qassa.

Mereka pun menuju ke kedai music yang biasa mereka pergi.

“Welcome!” kata pembantu kedai di situ.
“Thank you”Kata Elisya dan Qassa serentak.
“Miss, could you please show me the keyboard section? I want to find a keyboard made in Italy. You have the new Roland PC-180, the new model?” Tanya Elisya.
“Yes, sure miss. Do you want the special edition or the regular one? The regular one is a little bit cheaper from the special edition.” Kata pembantu kedai di situ.
“Yes. Urm it is not the price that I’m concern about, but the quality of the keyboard of course that I’m concern about. I want the special editon.I am sure that I’m gonna buy it.” Kata Elisya yakin.
“Sure miss but I have to check first because the keyboard is limited edition. I’m not sure that we have one stock for you.”kata pembantu kedai itu.
“Okay. Just check it. I’ll wait here.”kata Elisya.
“Will you excuse me?” Tanya pembantu kedia tersebut.
“Sure. Why not?” Kata Elisya.

Setelah setengah jam Elisya menunggu namun pembantu kedai itu tidak datang kepadanya. Lalu, dia terdengar seperti orang bergaduh di belakang.Dan pada ketika itu lah bala datang menyerang.

“I don’t care if she was here first! I just want the keyboard. I have a competition today. I’ll pay any amount of money that you desire. What is the price?” kata seorang lelaki.
“But sir, the young lady was here first! She also wanted the Roland PC-180, special editon keyboard that you also wanted. But the problem is there’s only one keyboard left at this very moment at this store and it is belonged to the young lady that asked me the keyboard.The keyboard is belonged to her if she wanted the keyboard. We shall sell to her. If you want the keyboard so badly, why don’t you look at another store.”kata pembantu kedai itu.
“But I don’t have any time left. Please  give me the keyboard. I want it so badly.” Rayu lelaki tadi.
“I’m afraid that I cannot give you the keyboard sir. I’m truly sorry.” Kata pembantu kedia itu.
“Just give me the keyboard!”jerit lelaki itu sambil merampas keyboard tersebut dari pegangan pembantu kedai tersebut.
“What do you think that you’re doing? That’s my keyboard! I wanted the keyboard so badly and Iwas here first. You should’nt take that! That’s mine!” kata Elisya dengan berani.
“Please miss! I want to buy it, so that I can use it for a competition later this evening!” rayu lelaki tadi.
“Tolong lah dia bagi! Dah laa aku kene beli untuk birthday Seth petang ni!Mampus laa aku kalau minah senget tak bagi. Eh betul ker yang aku guna untuk competition? Hah, tak pelah! Tipu sunat!” Kata lelaki itu tadi di dalam hati
“Eh mana boleh aku bagi. Aku kene guna jugak untuk competition petang ni.”omel Elisya di dalam hati.
“I’m sorry sir. I also have to use it today.”kata Elisya.
“Please miss. I’m gonna pay for you another keyboard. Pick anything that you desire. But please don’t take this keyboard. I really need it.” Kata lelaki itu lagi.
“It’s not the price that I’m concern about!Sorry! I just want the keyboard!”kata Elisya lagi.
“Miss, I want this keyboard. Please wrap it.” Kata Elisya tanpa rasa bersalah. Elisya sedikit pun tak mempedulikan lelaki tadi. Akhirnya lelaki itu pergimrningalkan kedai itu dengan hati yang sebal. But who cares?
“Hahaha! Apa kau ingat aku akn beralah? Lama dah aku tunggu untuk model ni, kau senang nak ambik. Blah laa!” kata Elisya dalm hati.
“Here you go miss.” Kata pembantu kedia itu sambil menghulur keyboard yang dibeli oleh Elisya.
“Thanks” kata Elisya sepatah.
Mata Elisya melilau cari kawan baiknya, Qassa. Tiba tiba matanya tertancap kea rah Qassa yang ralit melihat violin di sebuah sudut.
“Qassa, aku dah siap.” Kata Elisya riang.
“Kau dapat beli?”Tanya Qassa.
“Aa ah! Kau punya string tak ada ker?”Tanya Elisya.
“ Tak der. Jomlah! Tak sabar aku nak pergi belihandbag Coach aku.” Kata Qassa.

“Tak per! Hari ni hari kau minah senget! Esok hari kau pulak! Jangan sampai aku jumpa kau sudah! Jangan lepas ni aku jumpa kau nak beli barang and aku nak jugak barang tu sudah! Aku akan rampas betul betul lah lepas ni! Hari ni pun kau bernasib baik sebab kau datang dulu kat kedai music sebelum aku sampai.” Kata pemuda yang berebut keyboard dengan Elisya sebentar tadi.

Elisya dan Qassa sedang ralit memilih handbag di butik Coach.

“lawanya beg ni!”Kata Elisya di dalm hati.
Elisya pun tanpa ragu ragu terus memgang beg tersebut tetapi ada tangan yang lain yang turut juga memegang beg tersebut….
Tapi siapa ya???

Comments are loved!:D
Sorry kalau cerita ni tak sedap.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!