Followers

Thursday, February 3, 2011

Ceo vs Doktor 2

“Rupa rupanya budak ni ada kat sini. Aku punya lah cari dia macam oaring gila dekat sini. Dah la KLIA NIE BESAR NAK MAMPUS!!!! Mujur dia tu anak abang aku. Kalua tidak, lama dah aku bantai dia cukup cukup sebab suka sangat hilang. Ni dah masuk 5 kali dah dia hilang dengan aku. Nak kata aku tak pandai jaga, pandai. Tetapi, aku tidak tahu la macam mana dia boleh hilang jugak. Pulak tu dia boleh pulak makan biskut Famous Amous dengan gembiranya tanpa sedar langsung yang uncle dengan aunty dia sibuk cari. Kurang asam punya budak.” Omel Farish di dalam hatinya.

“Erm Danny tak nak cari uncle dengan aunty Danny ker?” Tanya Elisya kehairanan.
“Tak nak lah aunty. Baik Danny duduk dengan aunty kat sini. Nanti Danny tak sesat lagi.
Lagipun kat sini kan selamat? Aunty kan baik? Nama aunty ni siapa?”Tanya Danny.
“Nama aunty, Dania Elisya.” Kata Elisya dengan ceria.
“Oh.. Dah kalau Danny panggil Aunty Isya boleh tak? Sebab kat rumah atuk, dah ada orang nama Dania tapi dia tu kecil lagi. Umur dia 3 tahun. Dia sepupu Danny.” Kata Danny.
“Erm, biasanya orang yang panggil aunty, Elisya biasanya keluarga aunty saja tapi kalau dengan Danny pun boleh panggil aunty, Aunty Isya la sebab Danny pun aunty anggap sebagai keluarga aunty.” Terang Elisya.
“Horeyy! Boleh panggil aunty, Aunty Isya. Ermm Aunty Isya, Danny lapar laa. Kat umah atuk tadi kan, tak sempat nak makan sebab Uncle Farish kata nak cepat sangat, jadi Danny dia tak bagi makan.” Kata Danny perlahan sambil memegang perutnya.
“Erm, ok lah, kita pergi makan kat Mc Donald, nak tak?” Tanya Elisya ragu ragu.
“ok! Danny tak kisah asalkan Danny kenyang! Haha!”kata Danny dengan riang sekali.

Tetapi, apabila mereka baru hendak melangkah ke arah McDonald, ada seorang pemuda berjalan kea rah mereka.

“Danny! Alhamdulilah! Mujur uncle dapat jumpa Danny” kata Farish sambil memeluk Danny.
“Ish uncle ni! Kenapa uncle lambat sangat jumpa Danny?” Tanya Danny.
Elisya hanya memandang ke arah Danny dan pemuda yang membahasakan dirinya uncle dengan Danny.
“Ish! Siapa pulak ni? Aku nak buat apa ni? Dah betul ke Danny kenal dengan orang lelaki ni? Ah, biar laa. Aku rasa macam dia kenal. Tapi aku rasa macam kenal la lelaki ni. Mata hazel dengan senyumannya aku rasa macam pernah tengok.” Omel Elisya di dalam hati sambil ralit memandang Farish.
“Orang ni tinggi, kulit dia putih,dah la tak ada apa apa kat muka dia. Crystal clear! 0% jerawat!, mata dia berwarna hazel, size dia, nak kata sepet , tak jugak, nak kata tak sepet tak jugak, jadi kesimpulannya mata dia average. Ok back to explaining, hidung dia of course mancung, mulut dia kemerah merahan, tanda tidak merokok.Dah la ada lensung pipit kat dua belah pipi dia. I like it. And, rambut dia macam berwarna coklat sedikit.Dia pakai baju T shirt Polo and seluar jeans. Bak kata dia ni memang average lah! Cukup pakej nak jadi boyfriend aku haha! Gatal la aku ni!Badan dia pergh! Sasa beb!! Macho!!! Mujur dia tegur Danny tadi pakai bahasa melayu, kalau tidak, memang aku tak akan perasan langsung yang dia ni orang Malaysia. Sekali pandang macam orang Inggeris, dua kali pandang macam orang Korea, tiga kali pangdang macam orang Inggeris + Korea + melayu. Tetapi melayu dia sikit jer laa percent dia, alah, dalam 15 % jer! Hahaha! Aku rasa dia ni kacukan jugak lah!Aku rasa macam pernah tengok laa orang ni tapi kat mana ek? Biar la! Kan sebelum ni, aku ada banyak jumpa orang, jadi maybe dia ni aku dah jumpa dulu tapi dah tak ingat muka dia. Macam mana lah aku boleh lupa akan hamba Allah yang hensem tahap gaban ni? Hailaa! Aku pun tak tahu!”omel Elisya sambil ralit memandang Farish.
“Danny pun, macam mana boleh ada kat sini? Siap boleh makan biskut Famous Amous pulak? Dan saper pulak ni? Kata Farish sambil memendang tepat ke arah Elisya.Dan pada saat itu Elisya sedang memandang ke arahnya. Mereka berdua saling memandang ke arah sesama sendiri.
“Ya Allah! Siapa la perempuan kat depan aku ni? Comel siot! Mata dia berwarna hazel, hidung dia of course la mancung, kulit dia putih gebu tapi memang aku tak hairan la sebab ramai perempuan macam tu.Dah lah tak ada langsung jerawat. Putih dia pun natural jer.Macam tak pakai apa apa kosmetik pun. Tinggi lampai perempuan ni! Lagi apa ya? Hah! Bibir dia yang tak tahan tu. Bibir dia dah la kecil comel jer. Bak kata macam delima merekah laa. Kemerah merahan pulak. Tu yang aku geramnya! Rasa macam nak cium jer! Ish! Farish! Kau ni, takkan la kau nak cium dia kut! Anak dara orang ni!Walaupun dia pakai tudung, dia still nampak cantil sekali. Dia macam ada aura yang tersendiri. Dah lah ada lensung pipit. Tapi lensung pipit tu macam aku kenal laa. Ah, persetankan hal tu. Dia ni orang apa ek? Aku rasa kacukan la. Rasanya macam Inggeris + Korea + melayu. Memang comel tahap, aku tak tahu lah nak cakap macam mana sebab kecomelan dia ni memang tak boleh describe dah! Dia pakai baju blouse biru dengan jeans hitam. Tudung shawl dia warna hitam. Lawanya dia! Dah la personalitinya simple saja. Haha! Dia ni boleh cakap melayu ker tak ni?”omel Farish di dalam hatinya sambil ralit memandang Elisya.
“Ish apasal pulak dia ni tengok aku? Ada apa apa ke kat  muka aku ni?” Tanya Elisya di dalam hati.
“Awak, ada apa apa ker dekat muka saya?” Tanya Elisya.
Macam terkena elektrik shock, Farish tersedar.
“Erm, tak ada apa apa la kat muka awak tu. Cuma kecomelan awak jer yang terpancar kat situ.” Jawab Farish tetapi ayat yang terakhir itu hanya dijawab di dalam hatinya saja.
“Aunty, Danny lapar laa. Kan aunty dah janji nak bawak Aunty pergi makan kat McDonald? Tanya Danny kepada Elisya.
“Erm, Aunty rasa Danny pergi je dengan uncle ni.” Kata Elisya.
“ Tak nak! Nanti Uncle Farish tinggal Danny lagi. Danny nak makan dengan Aunty Isya. Muktamad!”kata Danny.
“Amboi! Pandai cakap muktamad lagi! Ingat aku ada masa ker nak layan kau? Aduyai mana pulak Pak Rahim ni!” omel Elisya di dalam hati sambil memikir mengapa Pak Rahim tidak menjemput dia lagi di KLIA sedangkan sudah sejam lebih dia duduk tercongok dekat sini!
“Danny pergi dengan Uncle Farish jer laa lagipun Aunty Isya dah nak balik. Kesian dia lama dah nak balik. Danny pergi dengan uncle ya?” kata Farish dengan lembut.
“Eh budak ni! Senang senang jer ajak orang asing ikut dia! Tapi muka dia tak jahat pun.Tolong laa Danny! Jangan banyak kerenah dekat sini. Jangan buat malu aku depan perempuan yang comel ni.” Omel Farish di dalam hati.
“ Still tak nak! Apa kata kalau susah sangat, dua dua laa teman Danny pergi makan. Tapi nanti mummy dengan daddy dah nak balik. Tapi tak kira jugak! Aunty kan dah janji nak bawak Danny pergi McDonald! Takkan Aunty Isya dah lupa kut?” kata Danny.
“Okay lah tapi Aunty kene call seseorang dulu ok? Baru Aunty Isya boleh ikut Danny.” Kata Elisya mengalah.
“Dah janji Isya, nak buat macam mana. Aku memang jenis ikut janji.” Omel Elisya dalam hati sambil mengambil telefon bimbitnya, Xperia X10 mini prodi dalam handbag Carlorino ungunya.Lantas dia menelefon Pak Rahim, pemandu peribadi keluarganya.
“Hello Pak Rahim. Pak Rahim ada kat mana?” Tanya Elisya.
“Pak Rahim baru bertolak nak pergi ker KLIA sebab tadi anak Pak Rahim sakit, jadi Pak Rahim hantar ke klinik. Cik Muda Elisya dah sampai Malyasia ker?” Tanya Pak Rahim.
“Dah lama dah Pak Rahim oii. Tapi tak per laa lagipun anak dia sakit.
“ Pak Rahim, Isya ada jumpa kawan lama, jadi Pak Rahim tak payah ambil Isya laa sebab Isya balik dengan kawan.
“ Kalau Cik Muda Elisya dah cakpa macam tu, Pak Rahim nak buat macam mana lagi.” Kata Pak Rahim.
“ Okay lah. Asalamualaikum.”Kata Elisya lantas menamatkan perbualannya dengan Pak Rahim lalu menuju ke arah Danny dan Farish.
“Yay! Dah siap ker Aunty? Tapi kita kene tunggu mummy dengan daddy dulu denga Aunty Yana.” Kata Danny.
Farish terdengar nama Yana disebut oleh Danny lantas teringat akan Yana.Dia terlupa untuk memberitahu Yana yang Danny telah dijumpai.Farish terus mengambil Blackberry boldnya di dalam pket seluar jeansnya dan menelefon Yana.
“hello! Yana! Abang dah jumpa Danny.”Kata Farish.
“Hah? Abang dah jumpa Danny? Hah baguslah sebab Yana dah terjumpa mummy dengan daddy Danny. Erm diaorang dah sampai.
“Hah? Diorang dah sampai?Okay lah. Kita jumpa kat McDonald laa sebab Danny nak makan kat McDonald.” Kata Farish.
“okay lah. Kita jumpa kat sana.” Jawab Yana lantas menamatkan perbualan.
“Ish budak ni! Matikan jer!”kata Farish di dalam hatinya.
“erm, jomlah Danny, Isya. Mummy dengan daddy Danny dah on the way ker McDonald.Kita akn jumpa diorang kat situ.
“Okay!” Kata Danny dan Elisya serentak lantas mereka ketawa.
Mereka bertiga pun menuju kea rah Mc Donald.


“Abang Farid, Kak Lina, Abang Farish dah tunggu kita dekat McDonald. Dia kata Danny nak makan kat situ. Entah ya, entah tidak. Kut kut dia yang nak makan kat situ bukan Danny.” Kat Yana cover line.
“Mujur Abang Farish sempat jumpa Danny sebelum aku jumpa! Kalau tidak mampus aku kene dengan Abang Farid dengan Kak Lina, or worse papa!” omel Yana dalam hatinya.
“In that case, let’s go!” kata Farid,abang kepada Farish dan Yana.
“ Lama dah kita tak jumpa Danny kan bang?” Tanya Lina atau nama sebenarnya, Amalin yang merupakan isteri kepada Farid, kakak ipar Farish dan Yana.
“Yalah! Memang dah lama!” kata Farid.

Tanpa membuang masa,mereka menuju ke McDonald.

++++
Farish, Elisya dan Danny sampai ke destinasi yang mereka tujui.

“Isya, awak nak makan apa?”Tanya Farish.
“Erm, saya tak nak makan laa sebeab dalam flight tadi dah makan.”jawab Elisya.
“Air awk tak nak ker?”Tanya Farish.
“Air pun tak nak. Danny nak makan apa sayang?” jawab Elisya kepada Farish lantas menanya Danny.
“Ok laa kalau macam tu.” Kat Farish.
“Danny nak makan ayam la uncle, nak yang pedas.Danny nak air Ribena.” Kata Danny.
“Boleh ker Danny makan pedas sayang?” Tanya Elisya.
“Boleh saja!” jawab Danny.
“For your information, Danny ni hantu pedas tau kalau kat rumah.” Kata Farish.
“Yer ker Danny? Kalau macam tu, Danny makan laa ayam tu.” Kata Elisya.

Lantas Farish pun beratur di kaunter pembelian manakala Danny duduk di tempat duduk dengan Danny.

“Danny, mummy dengan daddy Danny pergi mana?” Tanya Elisya.
“Diorang pergi France. Ada kerja. Dah dua minggu.” Kata Danny.
“Oh”kata Elisya perlahan.
Mereka pun berbual bual. Dan Farish pun sampai di tempat dengan makanan yang sudah dibelinya tadi. Farish menatang dulang yang mengandungi hanya ayam goreng Danny dan dua air minuman iaitu air ribena Danny dan coke Farish.

“Awak tak makan ker? Tanya Elisya.
“ Tak nak lah. Saya dah kenyang. Dah makan tadi.”jawab Farish sambil memberi Danny ayam gorengnya.

Mereka hanya diam sambil mendengar Danny bercakap.

Setelah Danny habis makan, mummy, daddy Danny dan Yana pun datang.

“Hai dah habis makan Danny?” tegur Farid.
“Daddy! Mummy” jerit Danny lantas memeluk mummy dan daddynya.
“Eh saper ni? Kata Lina.
“Ni lah Aunty Isya, Aunty nil ah yng Danny jumpa masa Danny kene tinggal dengan Uncle Farish dengan Aunty Yana.”kata Danny.
Kata kata Danny itu membuat Farish dah Yana terkedu lantas menepuk dahi masing masing serentak.
“Hah? Kene tinggal???!!” kata Farid dan Lina serentak.
“You’ll have some explanation to do. Both of you kat rumah nanti.” Kata Farid sambil memandang Farish dan Yana.

Yana menuju ke arah kaunter pembelian.

“Kalau mummy nak tahu, Uncle Farish sebenarnya suka dekat Aunty Isya sebab dari tadikan dia selalu tengok Aunty Isya.Haha!”kata Danny.
Kata kata Danny membuat Farish dan Elisya terkedu.
“Eh, mana ada uncle suka kat Aunty Isya lah Danny.” Kata Farish.
“ Yer laa tu. Kalau suka kata suka, kalau benci cakap jer laa benci.” Sampuk Yana.
Serta merta muka Elisya merah padam menahan malu.
Kata Yana membuat satu meja yang diduduki mereka itu gelak sakan kecuali Elisya dan Farish.
“Sabar jer laa.” Kata Elisya di dalam hati.
Selepas itu, mereka hanya berbual kosong. Elisya hanya diam.

Selepas makan, mereka semua beredar dari McDonald.

“Isya balik dengan siapa?” Tanya Farid.
“Naik teksi.”kata Elisya.
“Dah kalau macam tu, tumpang la Farish.  Danny dengan Yana boleh naik dengan abang.”Kata Farid.
“Erm, tak pe lah bang, kak, saya naik teksi saja.”Kata Elisya sopan.
“ Eh, takpe lah. Sebagai tanda terima kasih sebab temankan Danny tadi.”Kata Lina.
“Eh, tak pe lah Tak payah susah susah  kak.” Tolak Elisya.
“Alaa jangan la macam tu, kak. Bukan senang nak naik kereta Abang Farish. Dah kira satu rahmat kalau akak naik. Kalau akak nak tahu, Abang Farish ni tak suka orang lain naik kereta dia sebab takut kotor. Naik lah kak.” Kata Yana.
Yana dah cakap macam tu, lagi lah akak tak nak naik kereta dia. Dia kan tak suka orang naik kereta dia. Tak nak lah akak naik kereta dia!” kata Elisya.
“Awak, jom lah naik kereta saya, kalau naik teksi, kene bayar, kalau naik dengan saya free saja. Saya ajak awak naik ni. Tak ada lah saya boring sangat.” Pelawa Farsih.
“Kalau  awak dah cakap macam tu, okay lah.” Kata Elisya.
Kalau di mulut kata rela, tapi di hati tidak rela.

“tak nak naik dengan dia! Menyesal aku ikut dia!” omel Elisya.
“Yes! Dia ikut! Boleh lah aku tengok dia, and boleh tahu rumah dia. Haha!” kata Farish dalam hati.

Mereka pun menuju ke arah  kereta Farish di tempat letak kereta di KLIA.

“Mana kereta awak Farish?” Tanya Elisya.
“Ni laa kereta saya Cik Elisya sayang!” kata Farish.
“OMG! Did he just call me sayang? And kereta dia Wow!!!! OMG! Ya Allah! Nie ker kereta dia?” omel Elisya dalam hati.


Comments are loved:D! Kepada semua pembaca CEO vs Doktor!!! 1,  sorry sebab pendek sangat cerita dia. Keep on reading!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!