Followers

Friday, November 23, 2012

Love? Impossible!!! 2

KLCC. Itulah destinasi yang telah dipilih oleh Cemelia untuk shopping! Lama tak pergi KLCC. Hmm.. Ramai pulak orang hari ni. Mataku melilau mencari parking. Kinokuniya! Wait for me! Yeah! Got one! Belum sempat aku masukkan keretaku, ada kereta lain yang mendahului. Hish! Memang nak kena! Aku meneliti kereta tersebut. Lamborghini Scorpion HHO. Nice! Orang ni memang nak kena! Aku terus keluar dan mengetuk cermin kereta Lamborghini Scorpion HHO itu. Diintai orang di dalam kereta itu. Gaya macam lelaki. Cermin diturunkan.

 ‘Hunk! Drop dead gorgeous!’ Itulah perkataan yang boleh menggambarkan orang yang berada di dalam kereta Lamborghini Scorpion HHO. Cara dia keluar macam nak jalan atas red carpet je. Tak boleh blah. “Excuse me, I was here first. Can you move your car?” Aku memandang tepat matanya.

 Dibuka cermin matanya lalu dikerling keretaku. Dia tersenyum kecil. Tahu laa kereta aku murah lagi dari kau. Volkswagen Beetle mana nak setanding dengan Lamborghini Scorpion HHO. Volkswagen vs Lamborghini. Agak siapa menang? Aku mencebik.Dasar tourist! Dah tahu datang negara orang, follow the rules laa. Kalau nak buat sikap macam ni, buat je laa kat negera kau. Nak menyusahkan aku sahaja. Hish. 

Diam. Suasana hening.

Orang ni bisu ke apa? “Eh hello? Do you understand me or not? Move your car!” Apa punya orang daa. Aku dah pakai Bahasa International apa? Kang cakap Bahasa Melayu lagi laa mamat ni tak faham.

 Diteliti muka lelaki di hadapannya kala ini. Yalah kan… dah dia senyap. From top to bottom, perfect! Rambut keperang-perangan, mata berwarna hazel. Sekali dia renung orang, cair…. Hidung seperti biasa, mancung, bibirnya merah. Kulit tak payah nak cakap laa. Putih melepak… Owh yeah, style rambut dia ala-ala k-pop. So, the conclusion is American + Korean. Based on apa yang ada dekat depan aku ni laa.


“Bisu apa orang ni? Sengal!” Perlahan aku menyambung.

 “I don’t see your name on it.”Balasnya pendek. Mukanya macam orang yang tidak bersalah.

 Sakarstik!

 “You do not see my name on it cause this is a SHOPPING MALL PARKING!!! In Malaysia we have rules, if you see it first then it’s yours, okay? I’m not sure where you come from but this is Malaysia. Comprende ?(faham)” Terangku sambil melihat sekeliling. Nak tunjuk laa kat mamat tu yang kita sekarang ada dekat Malaysia.

 “Oh really? Never heard it before.” Masih lagi dengan suara sakarstik dia. Bengangnya aku. “Well, you heard it just now, right? Please move your car. We both know that we have our own things to do right now, so let’s get over this right away. In other to get over this, you need to do one simple thing which is move your car. I said it like three times. After you move your car, I get this parking and you find another parking. We both go in the mall with happy faces. Simple right?” Aku tersenyum manis.

 “Simple… totally simple but the benefits goes to you, not me. In my country, if you see the parking, you just park your car. It’s like a children rhyme that sounds like this….” Berhenti sejenak.

 “Finders keeper losers weepers. I suggest you find another parking. It is best for us. Or you can think it as a welcoming gift for me since it’s my first time coming here to Malaysia, just like you said. Then, If you do, I will assume that Malaysia is full of kind-hearted people, okay?” Dibisik perlahan ditelingaku. Tiada langsung reflex. Seolah-olah aku biarkan dia berbuat begitu.

 Selepas itu, dia hanya meninggalkanku terkulat-kulat di situ. Sengal! Akhirnya, aku kena cari juga parking. Kurang ajar betul! Tahu laa apa yang nak dibuat jika berjumpa lagi dengan mamat tourist tu. Hmph! Selepas jumpa parking, aku terus masuk KLCC. Lama sudah aku tidak menjejak kaki disini. Nak jejak macam mana kalau takde di Malaysia most of the time. Banyak laa juga berubah since aku datang dekat sini. Shopping sorang diri tak best. Takde orang nak bagi opinion. Sebab itu laa aku shopping dengan Camelia. Mana laa kawan aku ni? Tadi dia mesej suruh tunggu depan Romp. Dah lima belas minit aku tunggu, tak muncul-muncul juga batang hidung Camelia. Tiba-tiba, bahuku dicuit dari belakang. Terus aku berpaling. Muka Camelia tersengih-sengih memandangku.


 “Kau lambat lima belas minit! Lain kali pilih laa tempat strategic untuk menunggu kalau kau nak lambat. Macam dekat food court ke? Aku boleh laa minum air ke makan snack ke sambil tunggu kau. Tak consedirate langsung laa kau ni.” Bebelku. Haha. Biar lepas ni dia tak buat lagi. Aku tahu dia mesti bengang dengar aku membebel. Biar bagi pengajaran sikit.


 “Cett! Membebel. Spoil mood betul. Dahlah, jom kita pergi shopping nak? Aku dah tak sabar ni. Kau nak window shopping ke shopping betutl-betul ni? Kalau shopping betul-betul, aku nak pergi atm dulu ni. Aku bukan bawak sangat cash. Kad kredit, aku takut nak guna nanti daddy aku tahu aku shopping gila-gila. Nanti for sure aku kena tadah telinga dengar dia membebel kaw-kaw punya.” Ngeri memikirkan tentang daddynya membebel. Tak nak. Cukup laa dia dah kenal sekali hari tu.


 “Hah! Baru padan laa muka kau. Mujur nenek aku tak kuat membebel. Haha. Kalau dia membebel pun, tadah je laa telinga kan? Dah nak buat macam mana lagi? Aku dah lama tau tak shopping. Kali terakhir kita shopping pun sebelum final exam kan? Aku tak rasa nenek aku dengan daddy kau akan marah sebab dah lama kita tak buat kerja gila ni kan? Relax ah. Hari ni aku nak shopping puas-puas. No no no for window shopping. Kalau rasa nak beli, beli je. Haha. Nanti takde peluang sebab kita nak kerja. So shall we start Cam?” Aku memberi senyuman.

 “Haha. Sorry to Mr.Atm sebab kita ambik duit banyak. Hahaha.”


Kami tergelak terus mengorak langkah ke mesin atm CIMB. Selepas itu, kami ke Romp balik sebab nak start shopping ni dari Romp. So let’s go shopping! Dari satu kedai ke kedai yang lain. Masuk je ke Romp, terus nampak jacket. Aku memang dah sah nak beli sebab memang aku dah lama cari jacket style macam ni. Pada mulanya Camelia macam tak nak beli tapi bila tengok aku dah habis bayar dekat kaunter, terus beli jugak. Pelik aku. Dia kata dia tak pasti nak beli ke tak. Takut ada jacket yang lagi lawa. Aku tergelak. Sejak bila Camelia jadi ragu-ragu untuk beli sesuatu apabila kitaorang shopping gila-gila ni? That is so not her!



Kami teruskan lagi aktiviti shopping tu. Sedar-sedar dah penuh tangan dengan shopping bags. Aku mengajak Camelia untuk berehat. Food court menjadi destinasi kami untuk makan. Kami berdua memilih tenpayaki untuk makanan tengah hari. Sedap! Aku mengajak Camelia untuk menonton wayang kerana tiba-tiba teringin pulak nak tengok wayang. Terus ke pawagam untuk membeli tiket.


 “Kau nak tengok cerita apa Cam? Aku ingat nak tengok sinister. Macam best je.” Kataku kepada Camelia yang sibuk memerhati iklan lagi tadi.

 “Kau nak tengok sinister ke? Aku ingatkan nak tengok paranormal aktiviti. Macam sedap je.” Balasnya. Ni yang aku tak suka ni. Aku nak tengok ni dan dia nak tengok tu. Nanti kalau tengok satu movie, mesti ada yang terkilan sebab tak boleh tengok cerita yang dia nak. Ah! Situasi macam ni laa aku paling benci sekali.



“Hmm, how bout kita buat marathon? Kita tengok dua-dua, okay? Aku tak sedap ah kalau nanti pilih satu movie je, mesti ada yang terkilan. Nak tengok yang mana dulu? Yang paling cepat tu ah kita tengok dulu okay?” Aku memberi cadangan.


 Camelia hanya mengangguk. Dia memandang Tengku Aleeya yang sibuk memandang movie schedule. Selalu menjaga hati orang lain. Itulah salah satu sikap yang dia suka. Bertuah betul kerana memiliki kawan baik seperti Tengku Aleeya. Dia tersenyum.


 “Cam, yang paling awal Sinister, 1.30 ptg. Kalau 1.30, mesti habis dalam 3.30 kan? Yang paranormal activity 4 pulak pukul 4.30ptg. Okay laa tu kan? Sekarang ni dah pukul 1.00, sekajap lagi dah nak masuk, kau rasa macam mana?”

 “Aku rasa okay je tapi sebelum masuk aku nak letak barang-barang dalam kereta dulu ar. Serabut kalau bawak semua kan? Bila dah habis cerita Sinister, kalau ada masa panjang kita habiskan shopping kita, okay? Lepas habis tengok movie, kita beli pretzels dekat Auntie Anne’s. Kita lepak dekat taman sambil makan? Kita boleh snap gambar jugak. Camne okay tak plan aku ni?”


 “Superb! Dah, jom beli tiket.” Aku masuk ke dalam line untuk membeli tiket. Selang beberapa orang di hadapanku, aku ternampak susuk badan seseorang yang aku kenali. Laa tengok jugak wayang mamat ni? Hish! Jangan dia tengok cerita sama dengan aku sudah! Buat menyemak je. Ya Allah! Apa dah kena dengan kau Risya? Biar dia laa nak tengok wayang pun, yang kau sibuk sangat tu kenapa?


 Usai membeli tiket, aku ke parking untuk meletakkan barang-barangku ke dalam kereta. Camelia juga berbuat demikian. Kami akan berjumpa balik di tepi mesin auto pay. Aku ternampak kereta mamat tu dari keretaku. Ah! Menyampah betul! Nampak sahaja kereta itu, terus terbayang kembali insiden yang berlaku tadi.

 Tiba-tiba sahaja aku berada di depan kereta mamat tourist tu tadi. Ada sesuatu yang menarik minatku di tepi kereta mamat tourist tu. Brooch! Lawa jugak brooch ni. Terlintas satu idea yang agak nakal + gila di dalam mindaku kala ini. Nak buat ke tak nak? Kawan aku pernah cakap , kalau kita dah fikir tu, buat je laa. Nanti menyesal pulak sebab kita tak buat. Hmm buat je laa.


Aku tersenyum puas apabila memandang tayar kereta mamat tourist tu yang kelihatan tidak bermaya. Haha! Tayar flat! Itu semua kerjanya. Oleh kerana ada sedikit sikap baikku, aku hanya merosakkan satu tayar belakang sahaja. Jadi kalau orang tengok dari depan, takkan hilangnya macho kereta ni. Still nampak hebat lagi. It’s Lamboghini Scorpion HHO Sport kut! I REPEAT IT’S A LAMBORGHINI!


 Sorry scorpion. I really do adore you but your tuan muda is soooo menjengkelkan!


 Aku terus ke tempat yang aku dan Camelia berjanji. Tak nak duduk lama-lama dekat crime scene. Nanti jadi suspect pulak. Kekeke. Acting innoncent. Puh lease!

2 comments:

Syuhaida ♥ said...

Choo chooo! a bunch of comments in the train is coming up !
hELLO, writer! Long time no see :)
I missed your writings so much !
Such a bombastic story, its really exiting thing to be read.
I missed Ayish&Isya :(
I missed Issac,Ethan&Leeya too !
Elyssa&Eizril were the most !
Talking about this story, I can't wait for the others !
Chaiyokkk MH !

S. said...

Darling!!! haha, best! but ya knw, i tot Volkswagon is using Ferrari's engine ke lambo punya engine.

haha, wait, that is Volks Polo. damn~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Like!!!